EN
  • انواع کوره های پخت سیمان
    مقالات انواع کوره های پخت سیمان

    برای تولید سیمان و استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی و غیره باید از کوره های سیمان استفاده کرد. کوره های سیمان از مهم ترین ابزار ها و دستگاه های موجود در کارخانه های تولید سیمان هستند. این دستگاه معمولا از فولاد نسوز و آجر های نسوز ساخته می شود. طراحی کوره های سیمان بدین صورت است که معمولا مواد خشک مانند آهک، رس، سیلیس، آلومینا و غیره به همراه نسبت مناسبی از آب از بالا به داخل کوره ریخته می شود.

    18 فروردین 1403
  • مخازن تحت فشار چیست و معرفی انواع آن
    مقالات مخازن تحت فشار چیست و معرفی انواع آن

    ین مخازن، نوعی ظروف نگهداری مایعات یا گاز ها در فشار بالا هستند ،جنس این مخازن، علاوه بر فولاد از آلومینیوم یا مواد کامپوزیت نیز بوده و به شکل کره ای یا استوانه ای تولید می شوند.

    20 اسفند 1402
  • خمکاری لوله فولادی و انواع روش خم کاری لوله
    مقالات خمکاری لوله فولادی و انواع روش خم کاری لوله

    خمکاری لوله به روش گرم است. در این روش قسمت مورد نیاز به صورت مستقیم حرارت داده می شود و به اشکال مختلفی در می آید،خمکاری لوله به روش سرد روش دیگری که برای خم کردن فلزات وجود دارد روش سرد است.خمکاری لوله به روش القایی از دیگر روش هایی که برای خم کردن صنایع فولادی وجود دارد

    19 اسفند 1402
  • رول مقاطع پروفیلی چیست و چه کاربردی دارد؟
    مقالات رول مقاطع پروفیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

    یکی از پرکاربردترین مقاطع در صنعت رول های پروفیلی هستند و برای ساخت و ساز لوازم متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. درون این رول ها توخالی بوده و مزیت های زیادی نسبت به سایر صنایع دارند.

    20 آبان 1402
  • تاثیر سازه های فلزی در صنعت
    مقالات تاثیر سازه های فلزی در صنعت

    سازه های فلزی به انواع سازه های ساخته شده با فولاد گفته می شود. امروزه سازه های فولادی یکی از رایج ترین و پر مصرف ترین مصالح هستند که علاوه بر صنعت ساختمان سازی در صنایع پتروشیمی، در کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری نیز کاربرد های فراوانی دارد...

    25 مهر 1402
  • مبدل حرارتی چیست و چگونه عمل می کند؟
    مقالات مبدل حرارتی چیست و چگونه عمل می کند؟

    یکی از مهم ترین راهکارهای ذخیره سازی و جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده از مبدل های حرارتی است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد مبدل حرارتی و انواع آن و هم چنین موارد مصرف این مبدل ها در اختیار شما بگذاریم.

    29 شهریور 1402
  • ساخت مخازن تحت فشار به روش جوشکاری و روش فورجینگ
    مقالات ساخت مخازن تحت فشار به روش جوشکاری و روش فورجینگ

    یکی از رایج ‌ترین روش ‌های ساخت مخازن تحت فشار روش جوشکاری است که در آن ابتدا تولید کنندگان مواد اولیه برای ساخت مخزن را آماده می‌کنند. فولاد ضد زنگ از مهم ترین متریال برای ساخت این مخازن است. این محصولات در برابر شرایط آب و هوایی سخت و خشن بیشترین دوام و مقاومت را از خود نشان می ‌دهند و به سادگی دچار آسیب یا خوردگی نمی ‌شوند.

    5 شهریور 1402
  • فرم دهی لوله
    مقالات فرم دهی لوله

    مقاطع فلزی و فولادی از جمله لوله ها پرکاربردترین تجهیزات صنعتی هستند که در ابعاد و اندازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات برخی از صنایع برای تسهیل در روند تولید محصولات نیاز دارند تا از لوله های فرم داده شده استفاده کنند.

    21 تیر 1402
  • حضور اسپادکو در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی